3/20/2012

Xotic RC Booster & EP Booster Karşılaştırması

Xotic RC Booster & EP Booster 


Sizlerle Şubat ayı içerisinde edindiğim Xotic EP Booster ve RC Booster pedalları ile ilgili izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.

Öncelikle şu çokça duyduğumuz “transparan” ve “tonu değiştirmiyor” laflarını pek tutmadığımı söyleyerek başlamak istiyorum. Hiçbir şey yapmadan amfinin volume düğmesini çevirmek bile algıladığımız tonu değiştirirken bir pedalın bunu yapmadığını söylemeyi doğru bulmuyorum.

Bunu açıklığa kavuşturduktan sonra gelelim pedallara... Xotic benim radarıma son derece dolaylı bir yoldan girdi. Miles Davis ve John Coltrane tribute albümlerinin yapımcısı Jeff Richman ile ilgili bir şeyler karıştırırken aşağıdaki video ile karşılaştım.





Duyduğum aslında büyük ölçüde benim de aradığım sound’du. Net ve tok, hem tuşeye hem de volume potansına duyarlı bir drive... Bu aslında ses seviyesi yükseldiği zaman bir anlamda yaklaşabildiğim bir özelliklerdi bunlar ama her zaman söylediğim gibi ben bir ev gitaristiyim yani günün her saati evde gitar çalayım dediğim zaman sürekli aynı ton ile çalmam maalesef mümkün olmuyor. Etrafı rahatsız etmemek adına ödün vermek gerekiyor ve bu hacim ile beraber hem bas hem de tiz frekanslar da kayıplara neden oluyor bedroom level’larda.

İşte ben video’yu seyredince acaba derdime çare olur mu diye araştırmaya başladım Xotic pedalları. Bir parantez; bu araştırma sırasında karşıma çıkan isimler sayesinde müzik arşivim de gelişti. Xotic’cilerden Scott Henderson, Jeff Richman ve Andy Timmons zaten sevdiğim bir gitaristlerdi ama onların yanına Dean Brown ve Allen Hinds’ı katıldı bu sayede.

Her neyse, neticede ben RC ve EP Booster’lara kafayı taktım. Etrafta okuduğum yorumlar da G.A.S.’a getirir yönde olunca önce EP siparişimi verdim.



EP Booster bağımlılık yaratan bir pedal. Echoplex Delay cihazından yola çıkılarak üretilmiş ve Page’den Van Halen’a pek çok gitaristin delay değil de tona olan katkısı nedeni ile kullandıkları bu cihazı avuç içi kadar bir pedal olarak kullanmamızı sağlıyor. Kendi açımdan değerlendirdiğimde ev ses seviyelerinde sanki amfi daha yüksek seste çalışıyormuş gibi bir hacim katıyor. Bunu etkisi oranında ses seviyesini yükseltmeden ve drive eklemeden yapması gerçekten etkileyici doğrusu. Sesin tüm dinamikleri daha ön plana çıkıyor, duyulur hale geliyor. Üzerindeki tek potans ve içerisindeki switch’lerle bir defa ayarlayıp unutmalık bir pedal. Bu nedenle sürekli açık olarak kullanıyorum. Üzerinde sadece bir Gain kontrolü olan pedal 9, 12 ve 18 volt ayarları ile çalışıyor ve voltaj yükseldikçe headroom yükselip netlik artıyor. Ben 9V halini daha çok sevdim kendi adıma. Ayrıca pedalın içerisindeki switch’lerle de tonda zevkiniz doğrultusunda oynamalar yapmanız mümkün. 

Dedim ya iki pedala birden kafayı takmıştım, ertesi hafta RC de pedalboard’daki yerini aldı.



RC Booster ise çok hafif drive ve ayarlanabilen bas / tiz potansları ile adındaki “Booster” lafını daha çok hak ediyor bu anlamda. Sürekli kullanımda değil de yerine göre girip çıkan bir pedal.  Verdiği tuşeye oldukça duyarlı ve varla yok arası denebilecek drive lambalı bir amfi ile birleşince çalım dinamiklerini hissetme adına müthiş sonuçlar veriyor. Gitar-RC –EP – Amfi dizilimi ile elde ettiğim sonuçlar ayaklarımı yerden kesti diyebilirim.

Şöyle ifade edersem yanlış olmaz; EP tona gövde katarken RC bir netlik sağlıyor. Ayrıca RC üzerinde EQ ayarlarına bağlı olarak daha tonun istediğiniz yönünü öne çıkarmak mümkün. Her ikisi beraber olduğunda ise hafif drive biraz daha belirgin hale geliyor. Pedalların transparan oldukları bir nokta varsa o da manyetik ya da gitar değiştiği zaman bunu duyabiliyor olmanız. Bunu az sonra gelecek örneklerle göstermeye çalıştım.
Yeni edindiğim Roland Quad Capture sayesinde artık ekipman konusunda fikir verebilecek nitelikte kayıt yapma imkanım da var. Aşağıda paylaştığım kayıtlarda Blackstar S1-50 Emulated outputtan ses kartına girip ve Guitar Rig üzerinden kabim simulasyonu ekledim. Duyduklarınızı elimdeki Ibanez S420 ve Yamaha Pacifica Mike Stern ile farklı manyetikleri kullanarak pedalların ayarları ile oynamadan kaydettim. Pedalların ayarlarına gelince EP saat 12 yönünde, RC’nin Gain ve Level’ı saat 12, Bass ve Treble ise saat 11 yönünde.

Ibanez S420 Seymour Duncan Custom Custom  (Bridge) : MP3 Link



Ibanez S420 Seymour Duncan Alnico II Pro (Neck) : MP3 Link




Ibanez S420 Seymour Duncan Alnico II Pro Split (Neck) : MP3 Link




Yamaha Pacifica Mike Stern Seymour Duncan 59 (Neck) : MP3 Link



Neticede her iki pedal da benim adıma büyük kazanç oldu. Gitar çalmaktan aldığım zevk katlanarak arttı. Duyduğum tonda müthiş bir canlanma oldu. Tonunda hacim arayanlara EP, nuans peşinde olanlara da RC Booster’a mutlaka bakın diyorum. 

Son olarak elde ettiğim sonucu biraz daha somutlaştırmak adına şöyle bir şeyler geveledim… Gitar Pacifica Mike Stern, EP ve RC beraberler ayrıca FX Loop’ta Boss DD-20 Delay var. Backtrack’ı merak edenler için : http://gc.guitarcenter.com/kingoftheblues/tracks/ 

Still in Love




Yazı, fotoğraflar ve kayıtlar: Gürkan Ildaş - Tüm hakları saklıdır!


1 yorum:

  1. Selamlar, Rc booster ın lambalı amfiyi bozucak bir etkisi var mı?

    2 farklı amfide kullandım. İkisi de şu an power tuşunu açtığımda çalışmıyor amfiler...

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar