10/23/2018

ERS Manyetikleri – Erhan Suludere Röportajı

ERS Manyetikleri – Erhan Suludere Röportajı


Merhaba Erhan. Gitarizm’e hoş geldin. Umarım her şey yolundadır? En son uğraştığın projeleri öğrenerek başlayalım istersen?

Merhaba Barış, hoş buldum. Her şey yolunda teşekkür ederim. Şu anda Sarp Maden için signature bir model çıkarmaya çalışıyorum. Akabinde kendime ait modellere bir yenisini katmak için farklı bir model oluşturmaya başladım. Bu model, strat soundunu humbucker ölçüsünde kullanabilmeyi sağlayacak. Onun dışında hali hazırda siparişler ile uğraşıyorum.

 Söyleşimiz bir arşiv niteliği taşıdığı için klişe olsa bile sormaktan çekinmeyeceğim bir konu var, malumun, bu işlere nasıl başladığının bilgisi. Bu işlere ilk başladığın zamanları kişisel muhabbetimiz sebebiyle anımsıyorum, epey yazışırdık da. Ancak “ERS Manyetikleri” hikâyesinin nasıl başladığı ve gelişip de bugüne ulaştığını bizlerle paylaşır mısın?

Bu macera 2010 yılında başladı. Sevgili luthier arkadaşım Fatih Yılmaz’ın yaptığı bir gitarı denemiştim ve üzerinde ki manyetikleri beğenmiştim. Manyetikleri kendisi yapmıştı. Sonrasında espri ile karışık yapar mısın diye konuşurken konu baya ilgimi çekmeye başladı. Zaten sürekli gitarımda manyetik modifiyesi yapıyordum. Manyetikleri de neden kendim yapmayayım diye düşünüp bu işe girdim. Kendime bir humbucker kiti alıp ilk manyetiğimi yaptım. Hobi olarak başladığım bu iş, çok sevdiğim gitarist abim Sarp Maden’e manyetik yaparak başka bir boyuta taşındı. 1-1.5 yıl sürekli denemeler ve araştırmalar yaparak kendi modellerimi oluşturdum. O günden bu güne sarmaya devam ediyorum :)

Özel üretim/butik üretim manyetikler üretiyorsun. Ancak bazı kendine ait modellerin de mevcut, takip ettiğim kadarıyla. Bunları bize gerek teknik özellikler anlamında, gerekse de kime hitap edeceği/ hedef kitlesi açısından tanıtır mısın?



Kendi modellerimde, özellikle humbucker modellerinde olabildiğince tonal yelpazeyi geniş tutmaya çalışıyorum. Yani P.A.F gibi vintage manyetiklerden tutun da hi-gain manyetiklere varana kadar birçok model mevcut. Strat,tele,p90 gibi manyetiklerde de yine aynı kombinasyonlar mevcut.Modellerimde genelde alnico(2,3,4,5,8 vb..) mıknatıslar kullanıyorum. Kullandığım bobin telleri genelde plain enamel ve heavy formvar gibi kaplama kalitesi üst düzey teller. Bu arada hali hazırda modellerin dışında kişiye özel manyetikler de yapıyorum.


Her manyetik sarımcısının kendine göre, kendi müzikal zevkine göre sevdiği bazı “favorileri” vardır. Aklıma gelen bir örnek, geniş bir yelpazeye sahip, farklı tonal özelliklerde Strat teklisi saran çok bilindik bir üreticinin, kendi favorisi ürün skalasındaki bir ürünün %5 daha az sarımlısı. Senin de kendine göre en özel hissettiğin veya seni en iyi temsil ettiğini düşündüğün, alamet-i farikan, ürünler var mı?
Evet var. Mesela humbucker olarak “plural” modelim çok hoşuma gider. Hem güçlü bir humbucker olması, hem de split kullanımda yumuşak strat vari bir ton vermesinden dolayı bu modelim benim favorimdir. Ayrıca “vintagebucker” modelimin de %5 ekstra çıkışlı haline bayılırım. Son olarak “Rocker 90” modelim de beğendiklerim arasındadır.


Bir ERS manyetik sahibi olabilmek için süreç nasıl işliyor? Başlangıçtan teslimata kadarki süreçleri anlatabilir misin?
Aslında bekleme süresi malzeme temini ile alakalı daha çok. Maalesef ülkemizde kullandığım malzemeleri bulamadığım için,hepsini yurtdışından tedarik ediyorum. Haliyle bekleme süresi 1 ile 3 hafta arası değişiyor.

Potansiyel müşterilerine ne gibi seçenekler sunuyorsun?
Tüm müşterilerime fazlasıyla seçenek sunuyorum. Modellerimin dışında, kişiye özel manyetikler de yapıyorum. Bununla birlikte mıknatıstan tutun da telin kaplamasına ve dış görünüşe kadar birçok seçenek mevcut.





Bir müzisyen neden ERS Manyetik tercih etmelidir? ERS’nin emsallerine göre ne gibi üstün özellikleri bulunmaktadır?
Öncelikle standart üretim manyetiklere göre malzeme kalitesi daha yüksek, tonal kalite yine aynı şekilde üst düzey manyetiklere sahip oluyorlar. İkincisi ise kendine özel bir manyetiği birebir iletişimle yaptırabiliyor. Ayrıca yaklaşık 18 yıldır gitar çaldığımdan ve birçok manyetiği denemiş olmamdan dolayı, aradıkları şeyleri daha çabuk ve net bir şekilde ortaya koyabiliyorum. Bunlar bence ERS’yi seçmek için güzel sebepler :)



Manyetik yapımında kendine örnek aldığın, severek takip ettiğin hatta iletişimde olduğun ustalar kimlerdir?
Açıkçası bu işe başlarken herhangi bir yapımcıyı örnek almadım. Ancak işlerini beğendiğim ustalarımız, pirlerimiz var tabi :)
Mesela Jason Lollar’ı çok beğeniyorum. Tabi ki Seymour W.Duncan’ı söylemeden geçemem. Fred Stuart var. Zamanında Fender firmasının custom shop manyetiklerini de sarmıştır kendisi. Bir de Amerika’da Lust For Tone firması var, onlar da çok iyiler. İngiltere’de Mcnelly ve Mojo da çok iyi firmalar. Daha bir sürü butik üretici var takip ettiğim.

Bir sanatçı anlaşması gibi (endorserlık yani) bir projen, çalışman var mı?
Endorserlik gibi bir anlaşmam yok herhangi bir sanatçı ile ancak kullanıcı olarak tanıdığımız birçok gitarist var. Sarp Maden, Tuncer Tunceli, The Ringo Jets’ten Tarkan Mertoğlu, David Fiuczynski, Serhan Yasdıman, Emre Kula, Eray Arbak, Bora Çeliker, Faruk Kavi, Mavi Sakal’dan Taylan Dedeoğlu gibi. Bir süre sonra Athena’dan Gökhan ve Hakan da kullanıcılar arasında olacak, onun da haberini vereyim.

Bu işle uğraşmanın en güzel ve en zor tarafı nelerdir?
Malzeme temin etmenin dışında bana göre hiçbir zorluğu yok :) Yaptığım şeyden büyük keyif alıyorum. Kendimi geliştirmek adına da sürekli araştırmalar yapıyorum. Yeni birkaç şey var aklımda ve vakit buldukça onlarla uğraşıyorum.


ERS Manyetikleri bakımından gelecekle ilgili hayallerin ve planlarından bahsedebilir misin?
 Hayalimde isim yapmış bir üretici olmak var. Ancak fabrikasyon anlamında büyümek yerine hep butik olarak bu işi devam ettirmek istiyorum açıkçası. Umarım her şey yolunda gider ve başarırım.

Biz de senin ve ERS Manyetikleri projen için yanı şeyleri diliyoruz. İnşallah her şey yolunda gider, biz de uluslararası başarıya sahip bir manyetik firmasına sahip olmanın gururunu yaşarız. Her şey için Teşekkür ederim.
Ben de size.







Barış ŞAHİN
Professor Guitarism
2018

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar