8/24/2012

EVH Wolfgang Special İncelemesi (2012)


EVH Wolfgang Special 



Eddie Van Halen’ın gitar dünyası üzerindeki etkisi yadsınamaz. 70 sonlarından beridir adam ne kullansa olay oluyor bir şekilde. Özellikle gitarları (ve amfisi) büyük kitleleri de peşinden koşturuyor. İlk yıllarında Charvel ve Kramer gibi firmaların patlamasına büyük katkı sağladıktan sonra 90’larda kendi imzalı modeline de kavuştu. Wolfgang onun kendi imzalı serisinin adı oldu hep. Music Man ve Peavey firmalarıyla çalıştı ve her ikisindeki modeller de karakter anlamında oldukça yakın aletlerdi. İlerleyen yıllarda ise Eddie kendi işini, sağlam bir destekçi firma ile çalışarak, kendi halletmeye karar vermiş olmalı ki Fender ile anlaşarak EVH’ı kurdu. EVH’ın üretim hattına baktığımızda ise üç ana model kategorisi ile karşılaşıyoruz; Wolfgang USA Custom, Wolfgang USA ve Wolfgang Special. İşbu gitar da Eddie’nin kendi adına ürettirdiği EVH Wolfgang’lerin Japonya üretimi olan ve görece daha hesaplı fiyatlı versiyonu;

Her zamanki gibi katalog bilgileri ile başlayalım;

8/13/2012

Ian Anderson (IA Guitars) Özel Röportajı (2011)



Merhabalar Ian. Sound Dergisi Gitarizm Köşesine hoş geldin. Aslında tam bir klişedir ama sormak zorundayım :) Öncelikle seni tanıyarak başlayalım mı?

Merhaba Barış. Çok teşekkürler. Bu röportaj benim için de bir zevk. Türkiye’den birçok arkadaşım var ve Türkiye’deki müzikseverlere kendimi tanıtabilme imkanı verdiğin için de ayrıca teşekkürler. Öncelikle ve en önemlisi ben bir müzik hayranıyım. 70 ve 80’lerin klasik rock müziğini, Led Zeppelin, Hendrix, Cream, AC/DC ve biraz da Van Halen, Malmsteen, Randy Roads gibi adamları… dinleyerek büyüdüm. Daha sonraları ise bu müziklerle bluesu keşfettim. Bu işe yol açan şey ise bir arkadaşımın beni Stevie Ray Vaughan konserine götürmesi oldu. 1984 filandı. İlk sıradaki yerimi aldım ve sonrasında hayatım tamamıyla değişti. SRV’den de John Mayall&The Bluesbreakers ve Robert Johnson’lara ulaştım. Oradan da alternatif, caz, klasik metal ve içinde gitar olan hemen her şeye…

Adamımız bu işte!

Peki gitar yapımcısı olmanın arkasındaki hikaye nasıldır?

Gitar çalmaya başladığımdan beridir gitar tamiri yapıyorum denebilir. 14 yaşında para biriktirerek ilk gitarımı aldım. Van Halen’ın gitarından esinlenerek yapılmış bir Kramer idi. Alıp hemen eve koştum ve dakikalarca hayran hayran izledim. Gözüme çok basit bir makine gibi göründü ve bunun gibi bir şey yapmanın, onu çalmaktan daha kolay olacağını düşündüm. Böylelikle neyin nasıl çalıştığını görmek için onu söktüm. Düzgünce geri topladıktan sonra nasıl çalacağımı öğrenmeye de başladım. Arkadaşlarımın ve çevremdeki bazı kişilerin gitarlarını tamir etmek, modlamak ve gitar parçaları yapmakla geçen birkaç yılın ardından, yaptığım bir gitarı boyatmak için birisini ararken Scott Lentz ile tanıştım. Maun gövdeli, lacewood kapaklı, floyd rose’lu solak bir strat gövdesiydi. 90 başları filandı. Ona bir sonraki projem için bir sap yaptırmak istediğimi söyledim, ancak o “kendin halledebilirsin” dedi.  İşte o an gerçek bir dönüm noktasıydı. Sonrasında yaklaşık altı veya sekiz yıl boyunca strat ve Les Paul türü cihazlar yaptım. O daima büyük bir esin kaynağı ve yardımcıydı. O günlerde tüm gitarlarımın boya işlerini o yapardı. Ta ki bir gün “kendi gitarlarını kendin boya” diyene kadar :)

8/09/2012

Ibanez'den yeni 25.yıl RG'leri


 Ibanez kısa süre önce yeni 25.yıl RG'lerini duyurdu.


MODEL: RG3XXV
Sap: 3 Parça Akça
Sap Tipi : Wizard III
Gövde : Ihlamur
Perdeler : Jumbo
Tuşe : Gülağacı
Inlay : Renkli Noktalar
Köprü : Edge Zero II bridge w/ZPS3Fe
Sap Mn: DiMarzio Air Norton-S
Köprü Mn: DiMarzio D Activator
Renkler: CA, LB




Özellikle bunu çok sevdim. Eskinin RG565'lerini anımsatan aletler.

8/08/2012

Rectify Master Katana, Little Bone & BUZZ Killer İncelemesi

Rectify Master Katana ve Little Bone


Gitar yapımı ve tamirleri/restorasyonları ile uğraşan herkes benimle hemfikir olacaktır ki tesviye işlemleri, eliniz pratik kazanmış olsa bile, zaman alan ve hamaliyesi bol olan süreçlerdir. Zira Şekil 1(a)’daki gibi uygun şekilde hazırlanmış ve perdeleri çakılmış gitarın perdelerini Şekil 1(b) veya Şekil 1(c)’deki gibi tesviye ederek tüm perdeleri bir hizaya getirirsiniz. Ancak telleri takıp, sapı tel gerilimine maruz bıraktıktan sonra tuşe üzerindeki perdeler eş bir yapı göstermeksizin tepkiler verir genellikle ve Şekil 1(d)’deki gibi bir netice ortaya çıkar. Neticede epey sıkıntı çıkar ortaya ve siz de bu sorunları giderecek, tel gerilimi altında defalarca tel gevşetip germeli, zımparalamalı filan, bana uğraşırken karın ağrısı gibi gelen bir dizi operasyon içinde bulursunuz kendinizi. Bu uluslararası soruna bir yanıt ta Japonya’dan geldi; “Rectify Master:Katana” serisi tesviye üniteleri. Bu üniteler üç farklı uzunlukta üretiliyor; bas gitar için uzun versiyon, standart versiyon ve bunların en kısası olan nanoKatana.



Sistemin getirdiği yenilik ve kolaylığın özü şu; dedik ya, normalde bu tesviye işlemlerini tel gerilimi altında yapamazsınız. Elbette Dan Erlewine’ın “Neck Jig” dediği büyük ve analog tesviye sistemine sahip değilseniz veya son yıllarda iyice popülerleşen “Plek” denen tesviye robotuna verecek yüz binlerce dolarınız yoksa. Bu sistemle arzu ettiğiniz tel gerilimi altında (kullanmak istediğiniz tel seti ve akord sistemi ile) ve istediğiniz “relief” (sap üzerinde, doğru bir çalım ve ton eldesi için oluşturulmuş kontrollü içbükeylik) seviyesinde tesviye yapabilmek Şekil 2(a)’da görüldüğü gibi, mümkün. 


Eğer evinizde perde değiştirebiliyorsanız veya en azından kendi tesviye işinizi kendiniz yapıyorsanız, ufak veya büyük bir gitar atölyesi sahibiyseniz bu cihaz size büyük bir kolaylık ve zaman kazandıracak. Eli alışık lütiyeler için sayılı dakikaya indirebilir. Dahası bu sistemle tesviye işlemi çok daha efektif bir şekilde yapılabildiğinden, geleneksel yöntemlerle daha uzun süreler ve defalar gerektiren perde aşındırma süreçleri oldukça azalıyor. Böylelikle perdeler ilk hallerine çok daha yakın kalıyor, perdelerin tekrardan şekillendirildiği süreçlerde de faydalı oluyor.


Gelelim Katana’nın ayrıntılarına... Cihaz aynı anda iki tel altına tesviye yapabilecek şekilde tasarlanmış. Perdelerin üzerine denk gelen tarafa bir zımpara yapıştırılacak durumda. Cihazın bir ucunda ise sapın içbükeyliğine göre ayar yapabilme imkanı tanıyan bir burgu başı bulunuyor. Basitçe bir sap çeliği (truss rod) mantığı gibi düşünebilirsiniz bu burgunun işlevini.





Ana tesviye işi için yapmanız gerekenler ise şöyle; önce setinizin içinden çıkan ve sap içbükeyliliğini belirlemekte kullanacağınız üç plastik parçayı belirli üç noktaya (ikisi tuşenin iki ucuna ve biri de 9.perdesine) konumlandırıyor ve cihazın burgu başını çevirerek tesviye yapacak yüzeyin, üç plastik parçaya da aynı anda temas etmesini sağlıyorsunuz. Bunu yaparak cihazın tesviye yüzeyi ile tuşenin bükümünü aynı yapmış oluyoruz. Akabinde set ile birlikte gelen iki minik silikon parça ile üst iki teli (telleri gevşetmeden veya çıkarmadan) biraz yükseltiyoruz ve eğimi sapınki ile aynı hale getirilmiş Katana ile, Şekil 2 (b)’deki gibi, nazikçe girişiyoruz. Sonrasında aynı işlemi en üst teli atlayarak tekrarlıyoruz, ta ki en alt iki tel bölgesi de tesviye oluncaya kadar. Bu işlem ile tesviye işlemi bitmiş oluyor ve perdelere tekrar şekil verme süreci başlıyor. Bu aşamanın kahramanı ise Rectify Master Little Bone isimli minik parçaları. Bunlar ergonomik tasarıma sahip, pirinçten yapılma ve perdeler ile temas eden (özel olarak açı verilmiş) bir yüzeyinde elmas aşındırıcı bulunan aletler. Minik fakat etkili. Düzgünce yeniden şekil vermeye hazırlanmış, uygun şekilde maskelenmiş perdelere bunlarla hafifçe girişiyoruz. İşimiz yine dakikalar içinde bitiyor. Sonrasında önce set ile gelen 3M sünger ve ardından parlatma pastasını uyguladıktan sonra pırıl pırıl ve bızlamasız, cızlamasız cillop perdeler karşınızda...


Nasılını görmek isterseniz http://youtu.be/6w89R2rXsuk adresinde Japonca bile olsa bir video mevcut. Bu LittleBone’ların icraatını izlemek için ise; http://youtu.be/5K7lPOBYKZY

Rectify Master BUZZ Killer


Rectify Master’ın görece daha büyük çaplı tesviye işlerinde ciddi fark ve kolaylık yaratan Katana’sını anlattık. Peki ya büyük çaplı tesviye işleri ile alakanız yoksa? Bu olaylarla bütün alakanız ufak ve bölgesel cızlamalarsa? Yani “elimde doğru dürüst bir gitar var ama sadece bir iki perdesinde cızlama var” diyor ve topyekün bir tesviyeye de ihtiyaç duymuyorsanız bu ürün size göre. Bu yenilikçi tasarıma sahip cihaz ile bölgesel tesviye işlerinizi büyük bir kolaylıkla halletmeniz mümkün. Üstelik teller takılı ve akord yerinde iken. Üstelik Katana gibi tel yükseltici parçalara bile gerek yok. Çalmayı bırakmanıza bile gerek yok. Tesviyenizi yapın, perdeleri yeniden şekillendirme işleminizi daha sonra da halledebilirsiniz isterseniz. Veya tel değiştirmeden az önce halledersiniz, telleri söktüğünüzde de Little Bone ile bölgesel düzeltmenizi yapar, temizce bu işin üstesinden gelmiş olursunuz.


Aletin kullanımı Katana ile çok yakın. Sadece büküm ayarlama burgusu cihazın ucunda değil, üstünde. Cihaz yine iki tel arasına yerleştiriliyor, sap bükümüne göre üstten ayarlama yapılıyor ki aşındırıcı yüzey ile tüm perdeler temas halinde olsun, sonrasında saniyeler içinde cızlamalara veda ediyorsunuz. Hepsi bu :)

Popüler Yayınlar