Randy Coven etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Randy Coven etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

3/14/2012

Kevin Zimmerly Özel Röportajı (2010)

Tekrar Merhaba!

Bas gitar günlüklerinin ikinci konuğu Zimmerly Bas Gitarları’nın sahibi Kevin Zimmerly olacak. Kevin sanırım birçoğunuzun aşina olmadığı bir isim. Benim onunla, daha doğrusu web sitesi ile ilk karşılaşmam sanırım 2005 yılındaydı. Kendim için özel yapım, 3 oktav ya da ona yakın genişlikte bir bas gitar için plan yaparken Zimmerly bas gitarlarının websitesi karşıma çıktı. Burada aklımdaki dizayna çok yakın bir bas modelini buldum, ayrıca gitarda kendi isteklerime göre neredeyse sınırsız modifikasyon yaptırabileceğimi gördüm. Daha sonra Kevin’le yazışmaya başladık. İlk Zimmerly bası 2006 yılında teslim aldım. Kevin daha sonra bana 3 bas daha yaptı ve arkadaşlığımız ilerledi (benim için yaptığı basları ve özelliklerini web sitemde bulabilirsiniz). Kevin’in dizaynları, özellikle sıradışı enstrümanlara ilgisi olanların dikkatini çekecek. Bunun dışında standart 22-24 perde custom basları da var, ayrıca daha klasik çizgide, fiyatı daha düşük bir dizaynın üretimini de başlatacağının haberini verdi. Neyse, lafı fazla uzatmadan Kevin’le kendisinin evinde gerçekleştirdiğim sohbete geçelim...

Koray ve Kevin
  
Koray: Kevin, enstrüman yapmak nereden aklına geldi? Bu işi profesyonel olarak yapmaya nasıl karar verdin ve Zimmerly firmasını kurdun? 

Kevin: Biliyorsun, ben de basçıyım, bas çalmaya yapım işlerinden çok daha önce başlamıştım. O sıralarda beş telli baslarla ilk kez ilgilenmiş ve çok hoşlanmıştım. Ama aklımda asıl altı telli bir bas gitara sahip olmak vardı. El işlerine de küçüklükten itibaren bir yatkınlığım ve alışkanlığım vardı. Büyükbabamın ağaç işleri ile uğraştığı bir atölyesi vardı, orada bu tür işler için gereken aletleri kullanmayı ve temel becerileri öğrenmiştim. Ara ara bazı gitarların boya ya da verniklerini yeniler, gerekli onarımlarını yapar, köprü, manyetik vb. değiştirirdim. Birgün parayla almaya çalışmak, modifikasyonlarıyla uğraşmak yerine, hayalimdeki altı telli bası neden kendim yapmayayım dişe düşündüm. Gövdesinin, en sevdiğim bas olan Gibson Ripper’ınkine benzer ama Alembic baslardandan da izler taşıyacak şekilde olmasını istedim. Manyetik olarak da o zaman altı telli bas için manyetik yapan çok az firmadan birisi olan Yamaha’nın manyetik ve devresini kullandım. Sonuçta bası aklımdaki şekilde tamamladım, ancak elime alıp bir süre çaldıktan sonra altı tellinin pek de bana göre olmadığını anladım ama yapım işine oldukça ısındığımı farkettim. Bundan sonra da dört tellilerle işi sürdürdüm. Yani önceleri sadece kendim için, meraktan ve hoşuma gittiği için yapıyordum. Yaptığım baslardan birkaçını götürdüğüm fuarlardan birinde; burada, Long Island’da Five Towns College müzik okulunda lutiyelik dersi veren Scott McDonald ile tanıştım. Scott bana başlangıçta destek ve bu merakı iş haline getirmek için fikir verdi. Yaptığım baslar müşterilerden çok olumlu tepkiler alıyordu ve her gittiğim fuarda baslarım satılmaya başladı. İşler böylece ilerledi.

Popüler Yayınlar