Merhaba Gerard. Ben Gitarizm’den Barış, köşeme hoş geldin. Sana ve
gitarlarına aşina olmayanlar için bu işlerdeki başlangıcından bahsederek
girelim istersen. Kendi gitarlarını yapma, bunu zaman içinde “Melancon Guitars”
haline getirme hikayenden bahsedebilir misin?
Pek çok yapımcı gibi ben de
gitarist olarak başladım. Yollarda geçen yıllardan sonra bu şekilde daha fazla
yaşayamayacağıma ve kendi memleketimde çalmaya karar verdim. Bu süreçte
çevredeki gitar mağazaları için gitar tamirleri yaptım ki bu işler nelerin işe
yarar, nelerin ise sorun çıkaran şeyler olduğunu anlamam için eğitici oldu. Bir
gün ise aklıma kendi mükemmel gitarımı yapma fikri geldi. Hayatımda, babamdan
öğrendiğim şeyler hariç ağaç işleme eğitimi falan almamıştım. Babam ise her şeyi
tamir edebilen bir adamdı ve bana etrafımdaki pek çok şeyin nasıl işlediğini ve
bir şeyleri tamir ederken ellerimin nasıl düzgün çalışması gerektiğini
öğretmişti. Ben de birkaç ahşap alarak bir gitar yapıp yapamayacağımı görmek
istedim. İlk gitarımı bitirdikten sonra ahşap parçalarını bir araya getirip,
ortaya bir şey çıkarmaktan ne kadar keyif aldığımı fark ettim. Sonrasında ilk
gitarımı bir konsere götürdüm ve oralı bir gitarcı onunla epey ilgilendi, akabinde
de satın almak istedi. Ben gitarımı satma niyetiyle yapmamıştım. Ancak gitarı
yaparken aldığım keyfi bir düşününce bu parayla daha fazla ahşap alıp, daha da
iyi bir gitar yapabileceğim aklıma geldi. Bu 2-3 yıl boyunca böyle devam etti
ve çevremdeki arkadaşlar ve yerel gitaristlere senede 5-10 kadar gitar yaptım. Gitarlarımdan
birini almış olan yerel bir gitaristin, grubuyla turnede olan New Orleanslı bir
arkadaşı varmış. O arkadaş gitarlarımdan birini aldı ve böylelikle New Orleans
bölgesinde tanınır oldum, akabinde de pek çok üst seviyedeki gitarist benimle
temasa geçti. Onlar Amerika’yı turladıkça gitarlarım diğer eyaletlerdeki
gitaristlere de tanıtılmış oldu. O dönem kayıt stüdyoları için kompresörler
üreten bir arkadaşım Jim Odom’un cesaretlendirmesiyle NAMM Fuarı’na katıldım.
Jim’in firması Presonus Audio’dur, adını duymuş olmalısın. O NAMM Fuarı’nda
Jim’in Presonus’u ile aynı locayı paylaştık. Fuarda, 17 yıl önce aldığım
siparişler Melancon Gitarları’nın, tam zamanlı bir iş olarak biçim alması
konusunda beni yönlendirdi.
Güzel bir başlangıçmış doğrusu. Peki, okurlarımız için Melancon Gitarları’nın üretim süreçlerini özetleyebilir misin? Üretimin tüm aşamaları
sen mi hallediyorsun yoksa başka çalışanlar da var mı?


