Yves Carbonne etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Yves Carbonne etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

10/23/2012

Jerzy Drozd Özel Röportajı (2011)


Bas Gitar Yapımcısı Jerzy Drozd Özel Röportajı (Koray Ergünay Tarafından Yapılmıştır)
(korayergunay (at) gmail.com;  www.korayergunay.com)

Herkese merhaba! Bu ay yine bir bas gitar yapımcısı konuğum olacak; İspanya’dan Jerzy Drozd... Jerzy Drozd dizaynı bas gitarlar, ilk kez 1998-99 yılı “Guitar Buyer’s Guide” dergisinde dikkatimi çekmişti. Burada özellikle gözüme çarpan enstrüman, üstte perdeli 24 perde, altta perdesiz 36 perde uzunluğunda 5’er telli, çift saplı bir bas gitardı. Daha sonra, Sequel™ ve Legend™ gibi modellerin yanı sıra, Yves Carbonne için yaptığı çok telliler, ayrıca ünlü İspanyol basçı Carles Benavent için olan dizaynı Barcelona™ serisi hakkında bilgi sahibi oldum. Barcelona serisinin, 2011 NAMM fuarında ödül aldığını da belirtmek isterim. Jerzy Drozd’un başka bir özelliği de, bas gitar ayarları, yapımı gibi konularda yazılı ve görsel kaynaklar oluşturması. Kendisinin de aşağıda bahsettiği gibi, bu konuda yeni çalışmaları da bulunuyor. Web sitesinden “Jerzy Drozd Bass Guitar Designer’s Toolkit” ve “The Ultimate to the Perfect Bass Setup” çalışmalarına ulaşabilirsiniz. İşte Jerzy ile yaptığım kısa ama yoğun görüşmeden aldığım notlar...

Jerzy Drozd

Koray: Jerzy, Sound dergisi bas gitar günlüklerine hoş geldin. Öncelikle bas gitara olan ilgin nasıl başladı, enstrüman yapımına nasıl girdin bizlerle paylaşır mısın? “Jerzy Drozd Bas Gitarları” iş olarak nasıl ortaya çıktı ve gelişti? 

Jerzy: Bu uzuuun ve oldukça komik bir hikaye aslında!!! Çocukluğumdan beri el becerisi gerektiren işlerde yetenekliydim, model uçak yapmaya bayılırdım mesela... 16 yaşımda genel anlamda müziği keşfetmeye başladım ve enstrüman çalmaya karar verdim. Abim bana bas gitar çalmamı söyledi; ne de olsa sadece 4 teli vardı, öğrenmesi ve çalması kolaydı yani! Ben de babama gidip bir bas gitar almasını isteyince, hevesimin çabuk geçeceğini ve birkaç ay sonra bası bir köşeye atacağımı söyleyerek beni geri çevirdi. Ben de kendi bas gitarımı kendim yapmaya karar verdim. 


Tabii ki enstrüman yapımı konusunda o zamana kadar hiçbir tecrübem yoktu. Ben de klavye üzerinde perdelerin doğru pozisyonlara nasıl yerleştirileceğini anlatan bir kitap, ayrıca bas katalogları ve fotoğraflarla işe başladım. Böylece ilk bas gitarımı tamamen kendim dizayn ettim ve ürettim. O basla bir süre çaldım, sonra bir gün birisi gelip bas gitarı satın almak istediğini söyleyince ben de kabul edip sattım ve hemen ikinci bas projesine başladım. Tabii ki, ikinci bas tamamlandığında kalitede ciddi bir ilerleme söz konusu olmuştu! Ardından ikinci bası da sattım. Bu şekilde birkaç tane daha bas yaptım, hem de aynı anda bas gitar çalmaya devam ettim. 26 yaşındayken bas gitar yapımını iş olarak sürdürebileceğimi gördüm ve “Jerzy Drozd Basları” adıyla, o günden bugüne dek faaliyetini devam ettiren kendi şirketimi kurdum.  

Popüler Yayınlar